Prvni pokusy s vozenim fotaku na Egem. Problem je jednoduchy. Ege ma vrtulu vepredku, takze tam fotak nedam. Cumet do strany se mi "nechtelo", dozadu neni kudy (zavazel by ocas a urazit ho nemuzu). Udelal jsem tedy to nejblbejsi co mne napadlo. Zbudoval jsem plechovy drzacek na kridlo (ta fdd mechanika uz ten plech stejne nepotrebovala), upevnoval se lepenim na oboustranou lep.pasku (ne-penovou, tu bych nesundal) a zajistene to bylo nekolika 4cm m3 srubama skrz kridlo proti odlepeni. Umisteno cca 10 cm od trupu. Vrtule sice zaclani, ale jen lehce. Diky CCD cipu v Ixusech to nedela ty hnusne prouzky jak na cmos kamerkach ale jen tmavsi smouhu nebo obcas svetle prasatko. Protoze fotak ma dobrych 150g a montaz taky neni "zadarmo", prisla na druhou stranu (na konec) m8 zavitova tycka, dobrych 80g. Ege, ktery mel mit 800g (+nejaka rozumna zatez) se tak stal motorizovanym kamenem. S motorem to lezlo nahoru pomalu, bez motoru to slo vyrazne dolu ... vysledek 350g navic je poznat. Bohuzel. Navic fotak ma trapny neaerodynamicky tvar a na kridle funguje jako skvela brzda, takze i to pridava k neohrabanosti jinak vyborneho (pro zacatecnika) stroje. Do teto doby jsem pouzival nespolehlivou (posleze reklamovanou, ale stale nespolehlivou a uz na nu kaslu) FlyCamOne v.2 a oproti ni je to video neuveritelne kvalitni. (Prosim majitele velkych kamer, necht se zdrzi komentare :-), driv bych na kompakt nesahl ani klackem, kdyz fotim EOSem, ze...) Dokonce se z toho daly vytipavat snimky v pouzitelnem stavu (protoze mjpeg komprese). Flycam to mela spocitane. Nicmene pretizeny stroj je "kupodivu" nucen byt rychly kvuli udrzeni se ve vzduchu a taky je ne-az-tak-stabilni jak byl jeden zvykly (ze sem jeste nic neumel a neumim dodnes je druha vec). Prvni snimky tu prilozene maji spis "moralni" hodnotu. Originalni video je samostatne nepublikovatelne.